Na zdjęciu jest wnętrze portowego baru ze stolikami z krzesłami, hokery, bar, na ścianach wiszą obrazy o tematyce morskiej

Ahoy!

To tu, w portowej tawernie zaciągniesz się na elitarny rejs i jeden krok dzieli Cię od wejścia na pokład nietypowego jachtu morskiego, nietypowego bo wirtualnego (?). Wiedza jaką możesz tutaj zdobyć jest całkiem realna i co najważniejsze potrzebna by zostać skiperem doskonałym. Nie zaznasz tutaj wiatru na twarzy, rozbryzgu fal, łopotu żagli, stuku want, choroby morskiej ale dowiesz się jakie cechy, wiedza i umiejętności są ci potrzebne do zorganizowania i przeprowadzenia rejsu, w który załoga będzie chciała popłynąć z Tobą po raz kolejny. Szkolenie prowadzone jest w czasie rzeczywistym, przy aktualnych warunkach meteorologicznych, społecznych, politycznych oddając realizm szkolenia w którym uczestniczysz.

Podczas rejsów morskich nieraz zaskoczyły mnie jakeś sytuacje jednak zdrowy osąd pozwala mi wyjść z niej bez szwanku. Każdy z nas, organizując rejs morski i mając trochę praktyki w tym zakresie, wie jak bardzo złożona może być żegluga – od planowania trasy rejsu, doboru załogi, przygotowania prowiantu, podejść do portów, wyboru kotwicowisk czy sytuacje awaryjne, którymi trzeba sprostać. Osobiście, przed każdym rejsem, planuję i wyznaczam kursy i manewry podejścia do portów, zastanawiam się jak przepłynąć jakąś trasę w zależności od prognozy pogody (tej krótko jak i długoterminowej) wyszukuję miejsca do bezpiecznego przeczekania sztormu. Na własny użytek nazywam to rzemiosłem pirata - przygotowaniem do tego, co może zdarzyć się w rzeczywistości. Teraz w zaplanowanym na szesnaście tygodni szkoleniu, znajdziecie sytuacje podobne do tych, które już spotkaliście lub może spotykacie w rzeczywistości i na prawdziwym jachcie. Kurs Skipera doskonałego jest długi, wymagający wytrwałości fizycznej, zaangażowania, sumienności, odporności psychicznej - czyli wszystkiego co może Cię spotkać w roli skipera. Dzięki zdobytej wiedzy w następnym rejsie będziesz miał gotowe rozwiązania. Właśnie dziś Twoje biurko, komputer, pokój w którym się znajdujesz staną się Twoją nawigacyjną. To tutaj, zupełnie na sucho, przećwiczysz potrzebne umiejętności, tak by w rzeczywistym rejsie przy nawigacyjnej spędzić po kilka minut na godzinę, a resztę czasu tak jak najbardziej lubisz. Przez cały rejs będziecie stopniowo poznawać nową tematykę, a wyniki pracy będziecie zapisywać w samodzielnie prowadzonym dzienniku pokładowym.

W ciągu tego rejsu nauczysz się:  

  • jak zaplanować i zorganizować rejs i na co zwracać uwagę na tym etapie,
  • że znajomość meteorologii to podstawa Twojego bezpieczeństwa w czasie rejsu; czyli jak sprawdzić pogodę przed wypłynięciem, jakie mogą być konsekwencje konkretnych decyzji i jak reagować na zmiany pogodowe, 
  • jak wybrać kurs względem wiatru, tak żeby w optymalnym czasie dopłynąć do wybranego portu,
  • jak rozumieć terminologię nawigacji elektronicznej,
  • jak zaplanować wejście do nieznanego portu, 
  • o czym informują nas "te wszystkie mrugające światła",
  • gdzie i jak stanąć na kotwicy,
  • co to jest AIS i jak radzić sobie w ruchu ze statkami handlowymi,
  • jak prawidłowo składać meldunki do stacji brzegowej,
  • jak radzić sobie w sytuacji awaryjnej,
  • czym są pływy i jak sobie z nimi radzić,
  • a także sprawdzisz swoje umiejętności w wirtualnych regatach. 

Fair winds!

Jacek Pietraszuk

 Cena szkolenia*: 1 600 zł 

* aktywni w  mają zniżki - tyle procent ile uzyskasz powyżej 85% w naszych szkoleniach (max. 15% zniżki)

A teraz poczujcie zapach rymu i przedsmak przygody:

Informacje:

Jacek Pietraszuk
tel.: 507 160 028
email: jpietraszuk@fundacjawiem.edu.pl